Film & video & Design & innovatie
19 / 02 / 19

Jean Mineur Mediavision heeft - eindelijk - een nieuwe intro

Al sinds je als kind voor het eerst in de bioscoop zat, bij Kruimeltje of Toy Story, werd je al geconfronteerd met reclame. Voorafgegaan aan Jean Mineur, dat mannetje die over een soort regenboog een lelijk, draaiend logo presenteert. Honderd jaar later, hebben ze eindelijk een nieuw filmpje af.

Eerst was het dit. In 1998 okee, in 2019 bijzonder achterhaald. Pijnlijk, niet?

En nu is het dit:

Jean Mineur Mediavision heeft - eindelijk - een nieuwe intro

Ja, het is een plaatje, want de video is online nergens te vinden. Als je na ruim 20 jaar eindelijk met een moderne vormgeving komt, ben je daar kennelijk niet zo trots op dat iedereen het mag zien. Als je de reclame voor reclame wilt zien (wanneer wil je reclame zien?) moet je dus naar de bioscoop. Wat een verbetering! De animatie is cool, de muziek is nog steeds herkenbaar, de lengte is precies goed. Jammer dat de naam van het bedrijf nog steeds niet blijft hangen, zeker niet met het vrijwel onleesbare 'lettertype'. Maar het is toch een beetje prettiger naar de bioscoop gaan, vanaf nu. Het bedrijf Jean Mineur Mediavision blijkt na een bezoek aan hun website veel reclame-uitingen te verzorgen voor bedrijven die wel wat zien in de aandacht van bioscoopbezoekers met de goede films die er nog gaan uitkomen dit jaar.

Feitjes Fotografie Architectuur
Facebook
Twitter
http://www.erwinschrijft.nl/jean-mineur-mediavision-heeft-eindelijk-een-nieuwe-intro